kanasalaattivene

Viisi helppoa vinkkiä hyvinvointiin ruokavalion avulla

Painonpudotuksessa ja hyvinvoinnissa ruokavalio on kaiken perusta. ”You can’t out train a bad diet” pitää paikkansa, liikkumalla et pysty tasapainottamaan huonoa ruokavaliota.
Itseasissa, pelkällä ruokavaliomuutoksella saa jo paljon aikaan, eikä kyse ole nyt syömättömyydestä. Päinvastoin!

 1. Säännöllinen ruokailurytmi, syö 4-6 kertaa päivässä

Jotta paino tippuu ja rasva palaa, täytyy syödä. Toimiva aineenvaihdunta on kaiken perusta ja siihen tarvitaan useampi ateria päivässä. Näin myös pysyt pirteänä ja virkeänä koko päivän.

2.  Juo vettä

Vesi on ihmiskeholle elinehto. Sama pätee painonpudotuksessa. Vettä tarvitaan ruuansulatuksen toimintaan sekä kuona-aineiden poistumiseen kehossa. Jotta nestekierto pysyy käynnissä, tulee vettä juoda n. 2 litraa päivässä. Vedenjuonnilla on yhteyttä myös selluliitista eroon päsemiseen, sekä ihon ja hiusten hyvinvointiin.

3. Lisää hyvä proteiininlähde joka aterialle

Proteiini on lihasten rakennusaine ja pitää meidät pitkään kylläisenä. Lisää siis joka aterialle hyvä, vähärasvainen annos proteiinia niin jaksat hienosti seuraavaan ateriaan asti. Proteiinipitoinen ruokavalio säästää lihasmassaa ja näin on avain kohti kiinteämpää vartaloa. Muista myös laadukkaat rasvanlähteet ruokavaliossa!

4. Syö reilusti vihanneksia

Vihanneksista saat elimistölle välttämättömiä vitamiineja ja hivenaineita sekä ruuansulatukselle tärkeää kuitua. Lisäksi niillä saat paljon vaihtelua ruoka-annoksiisi ja ne täyttävät vatsaa mukavasti. Lisää siis päivän pääaterioille reilusti kasviksia ja vihanneksia ja huomaat, että vatsa täyttyy nopeasti ilman roskaruuan tuomaa raskasta ja väsynyttä oloa.

5. Irrottaudu sokerikoukusta

Tasainen verensokeritasapaino mahdollistaa sen, ettet väsähdä kesken työpäivän tai lysähdä suoraan sohvan nurkkaan. Unohda siis makeat herkut, energiapatukat ja sokerilimut. Kun olet ollut ilman sokeriherkkuja muutaman viikon, huomaat olossasi huomattavia muutoksia ja housunvyötärö saattaa tuntua jo merkittävästi löysemmältä.

 

Tiesitkö, että Superdieetti Simple on hyvä tapa päästä alkuun oikenlaisen, painonpudotukseen ja hyvinvointiin tähtäävän ruokavalion kanssa?

Lisätietoja löydät täältä:

http://www.fitfarm.fi/kauppa/superdieetti-simple/

13880403_1009003922548703_2487945228043180494_n

Mistä Bikini Challengessa on kyse?

13654293_1001119220003840_8355674499475849658_n

Mikä on Bikini Challenge?

Bikini Challengen kehittäjä ja valmentaja Satu Kalmi kertoo:

Jo tuhannet naiset ovat läpikäyneet Bikini Challenge -nettivalmennuksen hyvin tuloksin! Valmennus on tarkoitettu naisille, jotka eivät pelkää kovia treenejä ja joiden tavoitteena on kiinteä ja sopivasti lihaksikas bikinikroppa. Valmennus sopii kaikille, joiden tavoitteena on rasvanpoltto ja kropan kiinteytys sekä niille,  jotka haluavat lisää lihasta. Valmennuksessa on eri ruokavaliot tavoitteen mukaan ja ruokavalioihin saa aina lisäohjeistusta yksilöllisempään suuntaan kysymys- ja vastauspalstalla valmentajan osiosta!

Kehoa muokataan tehokkailla salitreeneillä, sekä HIIT-treeneillä. HIIT-treenit onnistuvat myös vaikka kotosalla ilman mitään välineitä. HIIT-treenit sopivat kiireiselle sillä niillä saa tehokkaan treenin 20 minuutissa!

Mitä uutta?

Olen aina Bikini Challengen lopussa kerännyt palautetta asiakkailta ja tehnyt parannuksia palautteiden perusteella. Tälläkin kertaa olen tehnyt  muutoksia parempaan, jotta valmennus palvelisi teitä entistä paremmin.

 

15.8 alkava Bikini Challenge sisältää mm. seuraavat uudistukset:

 

  • 4-jakoinen Next Level -salitreeni kokeneelle treenaajalle, sekä niille, joiden tavoitteena on ensisijaisesti lihasmassan kasvatus. Valmennuksessa on nykyisin entistä enemmän mukana niitä, jotka panostavat salitreeniin ja kaipaavat lisää haastetta. Nyt toiveenne on nyt toteutunut!

 

  • Viikkotreeneissä ( HIIT-treenit )  on enemmän panostettu treenien helppoon toteutukseen, eli treenin voi kätevästi tehdä vaikka oman kodin takapihalla ulkona kesällä, et tarvitse välineitä suorittamiseen!

 

  • Ruokavaliot löytyy perinteisesti myös maidottomana sekä kasvisversiona, mutta olen nyt luonut valmennukselle oman ravintopankin, josta näette heti korvaavuuden eri ruoka-aineille ja vaihtoehtoja on entistä monipuolisemmin!!

 

  • Henkilökohtaisuus. Haluan jatkossa panostaa myös enemmän henkilökohtaisuuteen ja järjestänkin valmennuksen aikana  ryhmätreenitapaamisia Helsingissä sekä Tampereella. Mukana mm. yhteisiä rappustreenejä, ulkotreenejä ja ryhmätreenejä salilla! Näihin on aina yhdistetty myös keskustelutilaisuus ja minulta on mahdollista myös tapahtuman yhteydessä kysyä henkilökohtaisia kysymyksiä ravinnosta ja treenistä. Nyt mahdollisuus siis enemmän yksilökohtaiseen neuvontaan ja tutustutte myös toisiinne paremmin. Nämä ryhmätapaamiset kustantavat aina pienen summan, eli ne eivät sisälly hintaan, mutta hinta on kuitenkin edullinen Bikini Challengen osallistujille! Tapaamisia on mahdollista saada myös muualle kuin Helsinkiin tai Tampereelle jos on halukkaita tarpeeksi.

 

  • Valmentajan verkkovartti on myös uusi lisä valmennukseen, eli Facebookin, Facetimen, puhelimen tai Skypen kautta sovittu henkilökohtainen konsultaatio kanssani. Verkkovartti ei sisälly hintaan, mutta pienellä lisämaksulla se on  halukkaille tilattavissa. Verkkovartissa voit kysyä ja keskustella juuri sinua askarruttavista asioista ja saada ohjeistusta henkilökohtaisemmin juuri sinun tilanteeseesi sopivasti!

 

  • Olen valmentajan roolissa aktiivisesti mukana myös suljetussa Facebook-ryhmässä tsemppaamassa ja haastamassa teitä!

 

Mukana myös tuttuun tapaan: 10 reseptiä, ilmaiset yhteistapaamiset Tampereella koko porukalle treenin merkeissä sekä erikseen kilpailemisesta kiinnostuneiden tapaaminen, jossa on mahdollista arvoituttaa omaa fysiikkaa.
Ja vielä kertauksen vuoksi: valmennukseen kuuluu siis 4 erilaista salitreeniä ( 1-, 2-, 3-, ja 4-jakoiset ohjelmat ) sekä 10 HIIT-tyylistä viikkotreeniä, jotka voi tehdä vaikka ulkona.

 

Lähde siis mukaan, koska tämä on todellinen kropan muokkaajan unelmapaketti!!

-Valmentaja Satu Kalmi