shutterstock_439109002

Pakaran muokkaaminen FitBelfiellä – MISTÄ ON KYSE?

Mistä pakaran muokkaamisessa on kyse? FitFarmin ja FitBelfien valmentaja Satu Kalmi kertoo:

shutterstock_439109002

Pakaralihakset ovat yksi kehon vahvimmista lihaksista ja niiden kehitys vaatii raskasta perustreeniä sekä monipuolista ärsykettä. FitBelfie on suunniteltu tehojaksoksi 6 viikon ajalle ja se sisältää saliohjelman johon kuuluu joka viikko 4 treeniä , joista 3 on suunnattu osittain tai täysin pakaroille. Valmennukseen kuuluu myös 2 HIIT treeniä, eli treenata voi myös kotona.

FitBelfie on (hauskasta nimestään huolimatta ;) rankka 6 viikon tehojakso, joka on suunniteltu nimenomaan pakaroiden kehittämiseen. Älä siis anna nimen hämätä! Tämä valmennus on vastaus naisten toiveisiin, sillä kukapa ei haluaisi entistä pyöreämpiä , kiinteämpiä ja lihaksikkaampia pakaroita!shutterstock_186886625

Saliohjelmiin sekä HIIT-treeneihin tulee 2 päivitystä valmennuksen aikana, näin saadaan mahdollisimman monipuolinen ja tehokas treenijakso pakaroille. Valmennus sisältää parhaaksi havaitsemiani pakara liikkeitä ja pakaralihaksia rasitetaan monipuolisesti eri kulmista. Mukana on myös erilaisia erikoistekniikoita, jotka tehostavat lihasten rasitusta. Takaan että tämä treenivalmennus yllättää positiivisesti kenet tahansa treenaajan!’

Valmennukseen ei kuulu grammatarkkaa ruokavaliota, mutta annan ohjeita oikeanalaiseen, terveelliseen ja toimivaan ruokavalioon jonka avulla varmistat pakaroiden kiinteytymisen ja muokkaamisen.

FitBelfie on täysin uusittu eli voit lähteä mukaan vaikka olisitkin ollut edellisessä FitBelfiessä!

 

Katso lisää www.fitfarm.fi/fitbelfie

fitbelfie-pakara-treeniohjelma-pakaranmuokkaus-pakaratreeni-19-9

 

 

mustikoita

Herkuttele itsesi terveeksi kasviksilla!

Kesä ja syksy ovat kasvisten, marjojen ja juuresten kulta-aikaa. Kotimaiset kasvikset ovat parhaimmillaan ja tarjontaa on yleensä runsaasti. Torimyyjien kojut pursuavat toinen toistaan herkullisempia vihanneksia ja marjoja. Tomaatteja, porkkanaa, kotimaista perunaa, herneitä… Listaa voisi jatkaa loputtomiin!

hedelmiajavihanneksialaja

Sen lisäksi että kasvikset maistuvat hyvältä, on niillä myös lukuisia terveyttä edistäviä ominaisuuksia. Tiesitkö että sydän- ja verisuonitautiriski sekä tyypin 2 diabetesriski ovat pienempiä niillä, jotka käyttävät enemmän kasviksia? Kasvisten sisältämät ravintoaineet ja luonnolliset yhdisteet suojaavat elimistöä myös luuston ja hermoston sairauksilta. Tämän ne tekevät muun muassa alentamalla verenpainetta ja kiihdyttämällä vierasaineenvaihduntaa. Lisäksi lisäämällä päivittäistä kasvisten määrää voidaan nostaa elimistön antioksidanttipitoisuutta ja näin lisätä elimistön puolustuskykyä.
mustikoita
Vierasaineenvaihduntaa, eli kehosta haitallisia yhdisteitä poistavaa järjestelmää, kiihdyttäviä vihanneksia ovat muun muassa valkosipuli, tomaatti, pinaatti, ruusu- ja parsakaali, vesikrassi, omena, sipulit, marjat ja sitrushedelmät. Myös pähkinöiden syönnin on todettu edistävän terveyttä monella tapaa. Kaikki pähkinät ovat terveellisiä, joskin erityisesti saksanpähkinä mainitaan hyvänä välttämättömien omega-3-rasvahappojen lähteenä. Kourallinen päivässä riittää tehon aikaansaamiseksi.
pahkinakasa
Marjat ja kasvikset kannattaa nauttia mahdollisimman tuoreena ja vähän käsiteltyinä tai käyttää mahdollimman pehmeitä valmistusmenetelmiä. Näin varmistat että saat kaikki mahdolliset vitamiinit ja hivenaineet talteen ja käyttöön.
mustilkapirtelopurkki
Puhdistava PH-dieetti on ravintovalmennus, jonka tarkoitus on puhdistaa keho kuona-aineista, vähentää selluliittia ja auttaa sinua lisäämään vihannesten määrää ruokavaliossasi. Ruokavalio on hyvin kasvispainotteinen ja luonnostaan gluteeniton. PH-dieetin jälkeen olosi on virkeä, ja mahdollisesti muutaman kilon kevyempi. Ihosi on heleämpi ja hiuksesi ovat vahvistuneet.
Ruokaohjelma sisältää valmiit reseptit ja monipuolisen ja maukkaan ruokaohjelman. Ohjelma on melko niukkaenerginen, joten suositeltavaa on tehdä vain kevyitä fyysisiä harjoituksia dieetin aikana. Mikä loistava tilaisuus aloittaa jooga tai pilates tukemaan hyvinvointiasi ja dieettiä! PH-dieetin ruokaohjelma on kiertävä ja se on suunniteltu myös vähnetämään tehokaasti ruokahävikkiä.
PH-dieetti starttaa 19.9. ja saat sen syystarjouksella vain 39 € (norm. 55 €)

Lisätietoja löydät täältä:

http://www.fitfarm.fi/kauppa/ph-dieetti/

ph_maksullinen-19-9

aitijalapsetsyo

Perheen hyvinvointi lähtee äidistä

Synnytys on varmasti raskain suoritus, johon naisvartalo joutuu elämänsä aikana. Se on myös samalla luonnollisin ja normaalein asia, johon kehomme on valmistautunut syntymästämme lähtien. Vaikka kehomme on luotu kestämään synnytys, voi siitä palautumista nopeuttaa ja helpottaa myös omilla valinnoilla ja elämäntavoilla.
Jo raskauden aikana kannattaa keskittää huomio terveelliseen ruokavalioon ja säännölliseen liikuntaan, eikä sitä tulisi unohtaa myöskään synnytyksen jälkeen. Kun vältetään turhien raskauskilojen kertyminen, on monesti olo loppumetreillä hieman kevyempi ja olo raskauden jälkeen parempi. Mitä paremmassa fyysisessä ja henkisessä kunnossa olet, niin sitä parempi. Kiireisen vauva-arjen keskellä ei ole mukava taistella raskauskilojen kanssa, kun muutakin tekemistä varmasti löytyy. Herkuttelu kannattaa siis pitää kurissa ja pitää säännöllisistä ruoka-ajoista kiinni ilman ylimääräistä napostelua.

aitijalapsetsyo

Keho muuttuu raskauden myötä ja se on jokaisen hyväksyttävä, ennemmin tai myöhemmin. Anna itsellesi kuitenkin aikaa tutustua muuttuneeseen vartaloosi ja aloita tietoinen ajatustyö itsesi hyväksymiseksi. Raskaus jättää varmasti jälkensä, mutta kanna niitä ylpeydellä tunnustuksena äitiydestäsi.

 

Muistathan keskittyä vauvan lisäksi myös omaan hyvinvointiisi. Kun sinä voit hyvin, voi myös muu perhe hyvin. Kiireessä ja uutta elämänrytmiä opeteltaessa se oma hyvinvointi helposti unohtuu ja liikuntaa sekä terveellistä ruokaa on vaikea saada mahtumaan päivärytmiin. Sinä olet kuitenkin avainasia myös lapsesi hyvinvoinnissa, kun olet pirteä ja virkeä niin jaksat ola myös parempi äiti. FitMaman tarkoitus onkin toimia apuna juuri tässä ja tarjota tuoreille äideille selkeät ohjeet ravintoon sekä treeniin ja ennen kaikkea vertaistukea ja ymmärrystä uudessa elämäntilanteessa.

 

FitMaman ruokavalio on selkeä ja helppo. Samoja raaka-aineita voi syödä koko perhe. Myös raskaanaolevat ja imettäjät on huomiotu ja foorumilta saat kätevästi apua ammattitaitoisilta valmentajiltamme, mikäli ongelmia tai kysyttävää ilmenee.

 

Treeniohjeet ovat lempeät ja suunniteltu kehon palauttamiseen synnytyksen tuomasta rasituksesta. Samalla kunto kohenee ja keho kiinteytyy, mutta kuitenkin koetun synnytyksen ehdoilla. Treenit voit kaikki tehdä kotona eikä aikaa kulu treenaamiseen liikaa, osaan treeneistä voit ottaa myös vauvan mukaan! Ohjeissa on huomioitu myös lantionpohjanlihakset sekä foorumilta saat ohjeet miten aloittaa harjoittelu, jos vatsalihaksesi ovat erkaantuneet raskauden aikana.

vaunulenkki_peukku

Pidä itsestäsi huolta, pysy pirteänä, voi paremmin – FitMama!

 

FitMama valmennus starttaa 5.9. Lisätietoja löydät täältä: http://www.fitfarm.fi/kauppa/fitmama-valmennus-aideille/