Äidin hyvinvoinnin ABC, Osa 2: Äidin ravinto – neljä vinkkiä arkeen

Osa 2: Ravinto

 

Ateriarytmi

Yksi tärkeimmistä asioista syömisessä on rytmi. Kun syöt säännöllisesti pitkin päivää, verensokerisi pysyy tasaisena, aineenvaihdunta surraa vauhdikkaasti ja vireystilasi pysyy tasaisena. Vaikka et niinkään miettisi, MITÄ syöt, mieti, MILLOIN syöt, niin pääset jo sillä pitkälle.

Näyttökuva 2017-04-13 kello 12.25.27

Muista vesi

Pidä vesipulloa aina mukana kun mahdollista. Juo tasaisesti vettä pitkin päivää niin aineenvaihdunta toimii vauhdikkaammin ja keho puhdistuu. Vaikka alkuun joudut juoksemaan pissalla hieman tiuhemmin, homma tasoittuu kyllä ja kroppa kiittää.

Näyttökuva 2017-04-13 kello 12.29.12

Tee paljon ruokaa kerralla

Kun teet isomman satsin ruokaa kerralla, et jää tyhjän päälle, vaikka jonain päivänä ruuan laitolle olisikin vähemmän aikaa. Syö aina kuin mahdollista samaa ruokaa lasten kanssa. Usein käy niin, että äiti syöttää lapset eikä syö itse, ja sitten aikaa omalle syömiselle ei jääkään ja käsikin menee herkkukaapille helpommin. Syö kunnon ruokaa voileipien ja nopeiden välipalojen sijaan aina kun mahdollista.

Näyttökuva 2017-04-13 kello 12.26.35

Herkut pois kaapeista

Älä osta herkkuja kaappeihin odottamaan. Silloin kun makeannälkä iskee, on paljon todennäköisempää, että pystyt kieltäytymään siitä, jos herkkuja pitää lähteä hakemaan kaupasta asti.

Näyttökuva 2017-04-13 kello 12.27.12

Helpot vinkit ja ohjeet ruokailuun ja treeniin löydät FitMama-nettivalmennuksesta joka alkaa 24.4.! http://www.fitfarm.fi/kauppa/fitmama-valmennus-aideille/

1 reply

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Voit käyttää näitä HTML-tageja ja attribuutteja: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>