Be In Shape – sisältä ja ulkoa

Kaikkihan sen tietävät, että ylipaino on epäterveellistä.

Mutta mitkä ovat oikeasti terveen, vahvan, hyväkuntoisen ja lihaksikkaan kehon hyödyt?

Ensinnäkin, mitä enemmän kehossa on lihasta, sitä enemmän kehosi kuluttaa, eli voit syödä reippaasti ilman että nautittu ruoka alkaa varastoitua kehoon rasvana. Lihaksen kasvatus on siis tärkeää myös painonhallinnan kannalta.

Lihaskuntoharjoittelulla on toki muitakin hyviä seurauksia. Lihaskuntoharjoittelulla toimintakyky elpyy, vahva lihaksisto tukee vartaloa, vähentää tuki- ja liikuntaelinvaivoja ja auttaa liikkumaan vaivattomasti. Hyvä lihaskunto ylläpitää ja parantaa rythtiä, sekä ennaltaehkäisee niska- ja hartiaseudun vaivoja sekä vähentää riskiä sairastua mm. diabetekseen, korkeaan verenpaineeseen ja ehkäisee myös korkeaa kolesteroliarvoa.

Näyttökuva 2017-09-21 kello 11.58.55

Kestävyyskunnon harjoittaminen taas vahvistaa tehokkaasti sydäntä, verenkiertoelimistöä sekä keuhkoja. Hyväkuntoisen ihmisen sydän toimii taloudellisemmin, eli pumppu toimii hitaammin mutta tehokkaammin. Leposyke on matala, joten liikunta sekä arkiaskareet onnistuvat helpommin.

Kun ikäännymme, alkaa lihasmassamme kadota kehostamme kovaa vauhtia. Onneksi lihasmassaa pystyy ylläpitämään ja lisäämään oikealla harjoittelulla ja ruokavaliolla kaiken ikäisenä. Kun pidät kehostasi huolta läpi elämän, mahdollistaa se sen, että eläkeikäisenä pystyt itse hakemaan maitopurkin kaupasta ja pukemaan sukat jalkaan.Näyttökuva 2017-09-21 kello 11.57.51

 

Ei pidä myöskään unohtaa ulkoisia tekijöitä. Kauneus on toki katsojan silmässä, mutta nykypäivänä monen tavoitteena on sporttinen ja kiinteä vartalo. Lihasmassaa kasvattamalla saadaan kropan rakennetta ja linjaa muutettua, kun keskitytään oikeisiin asioihin. Esim. jos olet luonnostasi alapainotteinen ja alavartalosi lihaksisto on kehittynyt hyvin luonnostaan, kun taas yläkroppasi on hyvin hentoinen, niin pystyt tehokkaalla yläkropan salitreenillä tasapainottamaan vaikutelmaa kasvattamalla lihasmassaa olkapäihin, selkään, rintaan sekä käsivarsiin. Näin lopputuloksena on tasapainoisempi fysiikka sekä myös tasapainosemmat voimatasot ylä- ja alakropan välillä.

Näyttökuva 2017-09-21 kello 11.58.21

Kun olet fyysisesti hyvässä kunnossa, usein myös henkisen puolen asiat ovat paremmalla tolalla. Kun olet tyytyväinen itseesi, se näkyy myös ulospäin. Itsestään huoltapitävällä ihmisellä on yleensä energiaa jakaa hyvää oloaan myös muille, eikä jokainen pieni vastoinkäyminen tunnu maailmanlopulta. Fyysisen vahvuuden voi siis lukea myös henkiseksi vahvuudeksi.

Näyttökuva 2017-09-21 kello 11.55.58

Lite In Shape -valmennuksella varmistat, että pysyt kunnossa tulevaisuudessakin tai annat itsellesi järkevät työkalut aloittaa matkan kohti vahvempaa fysiikkaa.

Ole vahva, itsevarma ja elämäsi parhaassa vedossa. Be In Shape!Näyttökuva 2017-09-21 kello 11.54.37

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Voit käyttää näitä HTML-tageja ja attribuutteja: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>