18740450_10155250160140782_4430175518504039442_n

Porrastreenijuttua

Tää on itselle todella mieluista ja sopivassa määrin selkäystävällistäkin. Niin kuin missä tahansa asiassa liikaa on aina liikaa joten kohtuus on hyvä pitää mielessä jos olet yhtään samanlainen kuin minä ;) Omat rajat, oma kunto, oma hyvä fiilis. Näistä on lähdettävä.

Varusteet;

Myönnän, oon varusteurheilija. Tähänkin treeniin lähden siis varusteet helpottaen matkaan. Kompressiosukat on must have, haaveilen kompressioshortseista mutta näin kesäisin lyhyet shortsit ja kompressiosukat, selkään kevyt reppu missä kannan juomapulloa mukana. Moni jättää pullonsa portaiden alapäähän mutta tykkään siitä että voin koska vain hörppästä pari kulausta.

Nesteytys;

Suuria määriä nesteistä en juo kesken treenin, aina vain pari kulausta kerralla. Juomaan olen sekoittanut hieman suolaa sekä aminohappoja. Näin pyrin välttämään krampit. Ja tietty just sen juoman voimallahan jaksan vähän enemmän ;) Reilu tuntia ennen treeniä pyrin juomaan 0,5l-1l, säästä riippuen ja tietty treenin jälkeen heti. Huomaa etten ole pt, nämä on vain omia kokemuksia!

Keskittyminen;

Puhuminen kesken treenin syö energiaa ja hengästyttää. Erikseen on treenit missä hengaillaan ystävän kanssa ja vaihdetaan kuulumiset. Sitten on treenit mitkä tehdään ystävän kanssa mutta palautuksissa vaihdetaan kuulumiset ;) Annan tässä kovin rentoa kuvaa itsestäni ;) :D Ja tässä tärkein, varsinkin Malminkartanon jätemäen portaissa on askeleita laskettu portaisiin valmiiksi. Jollekkin sopii tietenkin että laskee askelmia… Mutta näin useamman yksilön suorituksen perusteella, ÄLÄ KATSO YLÖS! Ja mikä pahinta, ei kannata samalla ajatella; JESTAS ETTÄ NOITA VIELÄ ON JÄLJELLÄ ! Moni asia treenatessa on päästä kiinni, niin tässäkin. Jos 426 portaan jo heti ensimmäisestä rupeaa itseään latistamaan ajatuksella portaiden määrästä, ehtii usko kyky ja voima loppu moneen kertaan ennen perille pääsyä… Lämpimästi suosittelen keskittymään jokaiseen askeleen itseensä, valkkaamaan kuulokkeisiin sopivan tsemppaavaa musiikkia ja nauttimaan treenistä.

19148920_10155321509835782_4377293042255307798_n

Ruoka;

Treenaan syödäkseni, krhm. Joten aika äkkiä tämän treenin jälkeen on kiva saada ruokaa. Yritän päästä porrastreeneihin aina heti aamusta jolloin aamupala on kevyt, kahvia ja rahka ennen ja tosiaan kunnon tankkaus treenin jälkeen.

Treeni itsessään;

Itse en juokse, kävelen tasaiseen tahtiin pyrkien pitämään saman vauhdin yllä koko treenin ajan. Itselle tärkeää on että askel on vakaa eikä kuormita lantiota/selkää niin että kipuja syntyisi jälkeenpäin. Ennen selkävaivoja kävelin kerran malminkartanonportaat ylös, minkä jälkeen ensimmäiselle tasanteelle asti tein sitten erilaisia variaatioita; loikkia, tasajalkahyppelyitä, jokatoisen portaan astumisia jne. Mahdollisuuksia on monia, pääasia että lähtee liikkeelle. Tällaisenkin treenin tekeminen kerran viikossa on aivan tarpeeksi itselle. Muihin ei kannata itseään verrata, eritasoisia treenaajia tottakai on liikenteessä mutta annetaan kaikkien kukkien kukkia. Tässä kohtaa rakas mieheni tirskahtelee, ei ole kauaa kun hän meni 8x eräät portaat, ja tietty sitähän oli pakko mennä itse 9x. Koska tuota, himskatin kilpailuvietti.

19149255_10155321509730782_6314698921533227133_n

Eli; kompressiosukat, specialjuoma ja kova kilpailuvietti, siinä ne itselle tärkeimmät onnistuneeseen suoritukseen :D

Ihanaa sunnuntaita!

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Voit käyttää näitä HTML-tageja ja attribuutteja: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>