kuva mika

VIDEO: FITNESSMYYTINMURTAJAT!!

On tullut aika julkaista fitnessmyytinmurtajien pilotti jakso!!

Tässä video projektissa minä ja Mika Nyyssölä käymme fitness myyttien kimppuun ja luvassa on viihdettä sekä oikeaa infoa. Tässä ensimmäisessä osassa käydään ruokakaupassa sekä vedetään järjetön ja aivan liian kova takareisi jumppa salilla. En ole koskaan nauranut näin paljon kuvausten aikana, joten vaikka treenattiin mielipuolinen treeni tosissaan, ei homman tarvitse olla niin vakavaa! Ei ainakaan Mikan kanssa!! Kiitos Mikalle rääkistä ja naurun aiheuttamista vatsa krampeista, sekä Tomi Rehelille jälleen kerran videosta!! Kiitos myös Ruoholahden Citymarketille ja Mayor Gymille kuvaus mahdollisuuksista! Stay tuned sillä näitä tulee vielä lisää!!

 

ranta kuva

VIDEO KUVAUKSIA , MARBELLA CALLING JA VINKKEJÄ FIKSUUN LOMA RUOKAILUUN

Tässä traileri ensimmäisestä Fitnessmyytinmurtajat jaksosta, joka julkaistaan viikonloppuna. Tämä on hauska projekti jossa Mika Nyyssölän kanssa käydään fitness aiheisten myyttien kimppuun. Luvassa oikeaa informaatiota, viihdettä ja huumoria eli pysykää kanavilla tämän suhteen!!

 

 

Tein myös ensimmäinen Q&A videon Facebook valmentaja sivuilleni ja näitä lyhyitä videoita on tulossa lisää.

Videolla vastaan seuraaviin kysymyksiin:

  1. Kuinka usein treeniohjelmaa kannattaa vaihtaa?
  1. Miten saa motivaation pidettyä yllä dieetillä ja miten päästä eroon on/off kytkimestä eli siitä että esim. herkuttelu lähtee käsistä tai ei herkutella ollenkaan?
  1. Miten kilpirauhasen vajaatoiminta vaikuttaa laihtumiseen ja onko rasvanpoltto edes mahdollista ? Mitä tulee dieetissä ottaa huomioon jos sairastaa kilpirauhasen vajaatoimintaa?

 

Noin 2 viikon päästä on lähtö Espanjaan ja suuntana Marbella. Tarkoitus on reissussa keskittyä aika pitkälti treenaamiseen ja majoitus on varattu DY Gymin läheltä . DY Gym on Dorian Yatesin avaama sali Marbellassa. Jos vaan saadaan lupa kuvaamiseen niin tarkoitus olisi saada reissusta myös hiukan video materiaalia.

Saan usein kysymyksiä koskien lomamatkojen eväs puolta. Usein monella kompastuskiviä ovat juuri lomat jolloin saatetaan kerätä jopa useita kiloja extraa kun herkuttelu lähtee lapasesta..Eli ensin vedetään dieetti rantalomaa varten, ja kun tullaan takaisin , ovat myös ne menetetyt kilot tulleet takaisin. Loma ei tarkoita sitä että kaikki rutiinit kannattaa unohtaa, eli myös lomalla kannattaa tehdä niitä fiksuja valintoja niin on kiva palata lomalta myös takaisin. Tässä vinkkejä miten itse hoidan lomareissut ja ravintopuolen:

  1. Majoitun usein sellaisessa paikassa missä on keittiö koska haluan tehdä itse ruokaa, varsinkin pidemmillä yli 2 viikon reissuilla. Aina tämä ei kuitenkaan ole mahdollista ja silloin täytyy hiukan soveltaa. Onneksi ravintoloissa on myös terveellisiä vaihtoehtoja!! Kaupasta saa myös erilaisia välipaloja joilla voi turvata tarpeellisten ravintoaineiden saantia, esim. leikkeleet ja juusto toimivat proteiinin lähteenä ,hedelmistä saa tarvittavat hiilihydraatit ja pähkinöistä rasvat. Eli kun vaan käyttää hiukan mielikuvitusta niin pärjää ilman keittiötäkin. Aamupala, lounas ja päivällinen menee ravintolassa ja loput kuittaan näillä välipaloilla. Kananmunia saa joka paikasta aamupalalla, lounaaksi menee salaatti ja päivällisen kohdalla onkin sitten enemmän vapauksia hiilihydraattien suhteen, koska muut ateriat mennään pääosin protsku+ rasva linjalla.
  1. Lisäravinteista on paljon apua reissuilla ja otankin aina mukaan proteiini patukoita sekä Fitfarm suklaa puddingia. Patukat, pudding ja hera kuittaa välipalat jos leikkeleet alkaa tökkiä. Monessa maassa lisäravinteet voivat olla kalliita ja kaikkea ei aina ole saatavilla siksi myös pakkaan mukaan hera isolaattia sekä aminohappoja.
  1. Treenaan usein myös lomalla koska treenistä tulee hyvä olo ja haluan pitää kiinni tietyistä rutiineista. Toki ymmärrän että viikon reissulla kaikki eivät treenaa , ja sekin on ok mutta pieni liikunta voi monesti tehdä hyvää!!

Lomalla kuuluu ottaa rennosti ja syödä myös vapaammin, ja itsekin teen niin. Kokonaisuus kuitenkin ratkaisee ja ei joka aterialla tarvitse herkutella, eli pidetään se järki mukana lomallakin!!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

kuva tommi ja mä

VIDEO: Olkapäätreeni Tommi Heinosen kanssa

Sanon heti videon alkupuolella, että minulle on joskus opetettu että yksi tehokas tapa kehitykseen on hommata itseään parempi treenikaveri jonka kanssa jumppaa.

Tämä on totta, sillä kun pääsee treenaamaan sellaisen treenikaverin kanssa joka on vähintään samalla tasolla tietotaidon ja kokemuksen suhteen, saavat treenit ihan uuden intensiteetin! Paras tilanne on silloin kun voit oppia treenikaveriltasi jotain uutta hyvän treenin lisäksi! Jos on siis puutetta motivaatiosta, ota kaveri tai vielä parempi, ota PT salille mukaan!!

Olin siis erittäin tyytyväinen kun pääsin treenaamaan Tommin kanssa olkapäitä sillä sain samalla vaihtaa ajatuksia treenaamisesta ja mahdollisuuden oppia jotain uutta! Tommi on treenannut vuosia ja kilpaillut menestyksekkäästi kehonrakennuksessa. Mielestäni yksi tehokkaimmista tavoista kehittää omaa ammattitaitoaan on keskustella kollegoiden kanssa asioista ja vaihtaa kokemuksia.

Teimme Tommin kanssa olkapäätreenin Espanjan malliin eli treeni tehtiin 100% lihaksella ja joka toistolla, joka hetki keskityttiin treenattavan lihaksen aktivointiin. Tuli aika nöyrä olo treenipainojen suhteen, mutta olkapäät oli sen verran hapoilla että itketti.

Kiitos vielä Tommille mahtavasta treenistä!! Odotin paljon, ja sain paljon!! Video jälleen Tomi Rehellin käsialaa, kiitos myös siis Tomille!!

 

unelmista totta

Omia kuulumisia välillä: kiireinen mutta mahtava toukokuu!!

On se kumma miten tuo aurinko vaikuttaa positiivisesti! Tuntuu että energiaa on lähes rajattomasti! Siitä on jo hetki aikaa kun viimeksi päivitin blogiin omia kuulumisia, ja tässä tuleekin kohtuullisen pitkä teksti.

Kalenteri alkaa olla kevään ja kesän osalta aika täynnä, sillä esimerkiksi kesäkuun vietän treenireissulla Espanjassa.

Toukokuulle on sovittuna kaikenlaista kivaa ohjelmaa mm. unelmista totta risteily on tällä viikolla, Bikini Challenge ryhmätreenejä on sovittuna säännöllisesti ja yksi kuvausprojekti erittäin mielenkiintoisen vieraan kanssa on tulossa.

Tämän viikon keskiviikkona kannattaa muuten suunnata katseet Liv kanavalle klo. 20.00! Luvassa nimittäin Jutta ja 10 suurta unelmaa ja Johannan jakso jossa minäkin olen mukana. Johanna on huippu tyyppi jolla on asenne kohdillaan! Lisätietoja löytyy: http://www.livtv.fi/ohjelmat/jutta-ja-10-suurta-unelmaa

Torstaina suuntaan kohti Turkua sillä on Unelmista Totta risteilyn aika!! Viikon teema taitaa siis olla unelmat ja sehän passaa. Jokaisen pitäisi unelmoida!!

On ollut huippua vetää ryhmätreenejä koko kevät Bikini Challengen osallistujille, ollaan oltu salilla sekä ulkona porukalla treenaamassa. Vaikka kyseessä on nettivalmennus, haluan tarjota kaikille mahdollisimman henkilökohtaista palvelua ja nämä ryhmätapahtumat ovat mahdollistaneet sen. Ryhmätreenit jatkuvat ihan siihen päivään saakka kun lento lähtee kohti Espanjaa.

kuva ryhmä 1

 

kuva ryhmä 2

Blogiin ja omalle You Tube kanavalleni on tulossa mielenkiintoisia videoita toukokuussa. Tällä viikolla julkaisen mun ja Tommi Heinosen olkapäätreenin videon ja raportin. Treeni kuvattiin pääsiäisenä mutta koska tietokoneet eivät aina tee yhteistyötä kanssani, kesti hiukan että video päätyi You Tubeen asti. Luvassa hapokasta menoa ja hartiat saa kyytiä kunnolla!

kuva tommi ja mä

olkapäätreenin jälkeen oli hyvä lepuuttaa käsiä kuvassa näkyvän puuaidan päällä

 

Ennen reissuun lähtöä on sovittuna vielä yhdet videokuvaukset erään herran kanssa , joka ei paljoa esittelyjä kaipaa. Tämä herra on voittanut lähes kaikki kehonrakennus kilpailut joihin hän on osallistunut, mainitaan nyt viimeisimmät eli vuonna 2015 Arnold Classic Europe, PM over-all sekä SM over-all. Tuo Arnold Classic Europen voitto on aika ainutlaatuinen juttu sillä Suomeen ei kansainvälisistä kehonrakennus kisoista hirveän montaa kultamitalia ole tuotu!! Kyseessä on siis Mika Nyyssölä. Mika on mahtava persoona ja super hauska tyyppi joten viihdettä ja hyvää läppää on luvassa!! Käydään Mikan kanssa treenaamassa ja mukana myös muutakin mielenkiintoista treenin lisäksi sillä halusin jotain spesiaalia tähän settiin. Mikan blogi löytyy osoitteesta: http://www.mikanyyssola.fi.

kuva mika

Tällä viikolla tuli muuten 16 viikkoa täyteen omaa välidieettiä ja täytyy sanoa että koskaan ei ole kroppa vastannut näin hyvin dieettiin!! Ollaan edetty hitaasti mutta varmasti eli kilojen pudotustahti on ollut hidasta, koska ollaan menty kropan ehdoilla ja dieetti on pidetty järkevänä kokoajan. Treenimäärä on max 5 treeniä per vko ja hiilihydraatit pyörii siinä noin 200 grammassa per päivä. Lisäksi olen tankannut joka toinen viikko ja pitänyt kevyitä viikkoja säännöllisesti. Aerobista en erikseen tee ollenkaan, välillä salitreenin päälle teen 30 minuuttia tasasyke aerobista mutta ei sen enempää. Ehkä juuri näistä syistä ei tunnu ollenkaan pahalta vaikka dieettiä on jo takana näinkin pitkä aika, eli jatketaan samaan malliin kun kerran on kivaa!! Ainoa negatiivinen juttu on ollut vasemman polven kiukuttelu mutta sen kanssa elää! En ole ottanut mitään kuntokuvia vielä koska en jaksa turhaa stressata siitä miltä näytän..keskityn mielummin tekemiseen kuin jatkuvaan tulosten kyttäämiseen. Päätin kuitenkin että sitten kun vatsapalat näkyy, otan ensimmäisen kuntokuvan!! Ne välillä kurkkii jo eli joku päivä se kuva vielä tulee!!