Flunssa yllätti dieettiläisen

Niinhän siinä kävi, että viime viikon alussa, oikeastaan heti maanantaina, alkoi flussa ilmoittelemaan tulostaan. Aloitin samaisena päivänä lyhyen avoterveydenhuollon harjoittelun ja eihän sieltä pienen flunssan takia pois viitsinyt olla, kun kaikki tunnit on korvattava ja tyhjiä päiviä ei näin loppuvuodesta kalenterissa pahemmin näy. Sen verran fiksu olin kuitenkin, että treenaamaan en lähtenyt, vaan koko viime viikko tuli levättyä treenien osalta. Loppuviikosta sitten nousi kuume, joka sai mut jäämään perjantaina kotiin harkkapäivän sijasta. Varmaan olisi päässyt helpommalla, jos olisi heti ensimmäisten oireiden ilmaannuttua jäänyt kotiin lepäämään, mutta kun ei. Onneksi lauantai ja sunnuntai oli vapaapäiviä ja kolmen päivän täyslepo teki tehtävänsä.

Vaikka olen sanonut, että lepääminen ei ole mulle ongelma, tiedostan kyllä että välillä sitä järkeä saisi munkin päähän takoa lisää. Toisaalta nyt olin harjoittelussa aika pakon sanelemana, sillä ei huvita parin saikkupäivän takia alkaa keväällä säätämään korvauksia. Onneksi tauti ei ollut sen pahempi, sillä moisella itsensä rasittamisella olisi kyllä voinut saada itsensä vielä huonompaankin kuntoon. Älkää ottako mallia!

24

Viikonloppu hujahti siis ohi lähinnä Netflixin (Gilmore girlsin) ja lukemisen parissa vaihdellen paikkaa sohvan ja sängyn välillä. Lukemisena toimi muutaman sivun verran tenttikirjoja ja 450 sivua kirjastosta lainaamaani kirjaa joka osoittautui ihan älyttömän koukuttavaksi. Sinänsä dieetin kannalta kipeänä oleminen ei ole mitään parasta touhua, mutta kun ruokavaliossa pysyy niin ei ne vahingot kovin suuria ole. En siis koe mitään omantunnontuskia siitä, että en päässyt treenaamaan koko viikolla, vaan homma jatkuu hyvällä fiiliksellä. Monilla on tapana sairastuessaan syödä vähän miten sattuu, ja olen myös itse siihen syyllistynyt moneen kertaan. Pikkuhiljaa sitä on kuitenkin tajunnut, että ei ne herkut flunssaa paranna. Eikä kyllä myöskään se, että jättää syömättä.

Tällä viikolla olenkin jo päässyt pikkuhiljaa palailemaan treenien pariin. Viikko lähti käyntiin selkätreenillä, jonka ensimmäisessä liikkeessä huomasi kyllä heti, että syke ei laske vielä ihan normaalisti sarjojen välissä. Päädyin siis vaihtamaan ohjeiden mukaiset supersarjat suoriin sarjoihin ja venytin palautukset sellaisiksi, että sykkeet pääsi laskemaan tarpeeksi. Samoin tehtiin myös tämän aamuisen jalkatreenin osalta. Tässä vaiheessa en halua haalia itselleni mitään jälkitauteja. Vaikka näennäisesti on ihan terveenä, kannattaa treeneissä kuunnella omaa kroppaa aika tarkasti ja olla itselleen armollinen. Enemmän ei ole aina enemmän.

23

Koulukin on nyt tämän vuoden osalta ohi, ja fiilis on älyttömän hyvä! Tiistaina sain viimeisen tentin tehtyä ja eilen oli viimeinen päivä harjoittelussa. Se tarkoittaa sitä, että perusvaiheen opinnot on nyt kasassa ja tammikuussa koittaa siirtyminen varsinaisiin kätilöopintoihin. Juurihan mä hetki sitten tuskailin kun on niin paljon kouluhommia lyhyelle ajalle, ja nyt ne on kaikki ohi?!  Tänään olen vietellyt vapaapäivää ja huomisesta alkaen olisi tiedossa vielä viikon verran töitä. Työviikko tulee varmasti olemaan aika raskas kaikkien joulukiireiden takia, mutta tasapainottamassa on onneksi sen jälkeen koittava yli viikon mittainen loma. Kävin tänään Bullin luona näyttämässä miten dieetti etenee, ja ensi viikosta lähtien alkaakin sitten olla aika mielenkiintoisia päiviä dieetin osalta, sillä osa päivistä mennään aika minimaalisilla hiilarimäärillä. Jarin sanoin ”Kaupassakäyntikin helpottuu”. Niinhän se on, entistä vähemmän ruokaa kotiin kannettavana. En valita; kuka leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön. On mulla silti edelleen puolet päivistä vähän korkeammilla hiilareilla, joten ei tässä nälkään kuolla.

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *


Voit käyttää näitä HTML-tageja ja attribuutteja: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>