Kun ”tylsä arki” ei tunnu tylsältä

 

33

…Kun päivästä toiseen ja viikosta toiseen arki koostuu pitkälti samoista jutuista, ja silti tuntuu että jokainen päivä vie eteenpäin. Mulla on asiat aika hyvin.

Opiskeluarkeen on nyt tosiaan palattu. Voisin sanoa, että ei ollut mikään kevyt laskeutuminen, sillä heti maanantaina alkoi kalenterin sivut täyttyä jos jonkinlaisista kouluhommista, esitelmistä ja tenteistä. Mutta voin kertoa myös, että on aika siistiä päästä opiskelemaan niitä juttuja, mitkä tuntuu omalta. Kaksi ja puoli vuotta on tullut opiskeltua lähinnä sillä ajatuksella, että ”sitten jossain vaiheessa” se palkitsee, ja pääsen siirtymään varsinaisiin kätilöopintoihin. Maanantai oli se hetki, kun se oikeasti palkittiin. Tuntuu, että luentoja voisi kuunnella loputtomiin kun kaikki jutut on niin mielenkiintoisia, ja iltaisinkaan ei haittaa yhtään istua koneen äärellä valmistautuen seuraavan viikon esitelmiin. Helppo tästä keväästä ei ole tulossa, sillä nyt alkanut teoriajakso on aika tiivis ja intensiivinen. Hyvät yöunet ja kahvi on parhaita opiskelukavereita.

Dieetti rullaa tässä sivussa todella helposti. Nälkä alkaa olla aikalailla jatkuva tunne, jota saa lähinnä hetkeksi lievitettyä syömällä. Perjantaina oli itseasiassa ensimmäistä kertaa sellainen hetki, että treenin sijasta teki mieli jäädä sohvalle makaamaan, mutta olin kyllä tehnyt koko päivän aika tiiviisti kouluhommia ja lähinnä pää alkoi olla aika väsynyt. Lähdin silti salille, koska haluan saada treenit tehtyä pääasiassa arkena, jotta saa levätä viikonloput. Treeni oli loppujen lopuksi oikein osuva, eikä väsymyksestä ollut tietoakaan. Treenin päälle kävin pyörittelemässä vähän poseerauksia, joita pitäisi kyllä lisätä viikkoihin entisestään.

32

Huomisesta lähtien ruokavalio kiristyy taas entisestään. Kävin tiistaina Jarin luona, ja tehtiin muutosta päivien syklitykseen. Kun tähän asti mulla on ollut saman verran ns. korkeampi- ja matalampihiilarisia päiviä, muuteltiin sitä nyt niin, että korkeahiilariset päivät jää aika paljon vähemmälle. Treenejä tulee edelleen tehtyä neljä viikossa, aerobista ei vieläkään tarvitse tehdä. Huomisesta lähtien aion kokeilla ohjelmaa, jossa painotetaan selkää ja takaolkapäitä, varmaan ihan kivaa vaihtelua välillä. Tuntuu että treenin määrä on aika sopiva, kroppa ehtii palautua kun saa tarpeeksi lepoa. Saisin halutessani tehdä treenit myös 5-jakoisella ohjelmalla. Koen kuitenkin, että niin pitkään kun 4 treeniä viikossa riittää dieetin etenemisen kannalta, jatketaan näin. Tekemistä mulla riittää päiviin, ja kroppaa ei ole mitään järkeä rasittaa enempää kuin ”on pakko”.

Palautumiseen apua on ollut myös hieronnoista, joissa kävin tällä viikolla itse asiassa jopa pariin kertaan; ensimmäisen kerran keskiviikkona, jolloin hierottiin jalkoja suhteellisen kevyesti. Torstaiaamuna tein jalkatreenin ja sen jälkeen päivällä toinen jalkahieronta, jonka pyrkimyksenä oli edistää treenistä palautumista. Sinänsä on vaikea arvioida, helpottiko hieronta palautumista, mutta ainakaan mitään järkyttävän kovia kipuja ei ole treenin jäljiltä ollut. Pahimmat jumit saatiin myös selvästi auki, ja etureisiin sai koskea tänään rullalla pitkästä aikaa ilman järkyttävää kiljumista..

Ps. Huomenna tulee myyntiin liput Fitness Classiciin!! Oli samaan aikaan älyttömän hyvä ja epätodellinen fiilis nähdä oma nimi kilpailijalistassa.

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *


Voit käyttää näitä HTML-tageja ja attribuutteja: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>